Διδασκαλία / Εγχειρίδιο: Προφορική Ιστορία και Σχολικό Πρόγραμμα – Αθήνα 2020
Διαβάστε εδώ το Εγχειρίδιο Προφορική Ιστορία και Σχολικό Πρόγραμμα
4° ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Προφορική Ιστορία και Σχολικό Πρόγραμμα
Δίκτυο Σχολείων για την Τοπική και Προφορική Ιστορία, Αθήνα 2020
Τασούλα Βερβενιώτη, Γιούλη Χρονοπούλου (επιμ.)
Εγχειρίδιο: Προφορική Ιστορία και Σχολικό Πρόγραμμα
Προφορική Ιστορία και Σχολικό Πρόγραμμα
Δίκτυο Σχολείων για την Τοπική και Προφορική Ιστορία, Αθήνα 2020
Τασούλα Βερβενιώτη, Γιούλη Χρονοπούλου (επιμ.)
Στη μετάφραση αποσπασμάτων από τα Αγγλικά συμμετείχαν οι συνάδελφοι, μέλη
του Δικτύου για την Τοπική και Προφορική Ιστορία του 4ου ΠΕΚΕΣ:
Ειρήνη Αντωναράκου, Ευγενία Γιατρά, Γιώργος Θώδης,
Αδαμαντία Μουχελή, Μάνος Περάκης.
|
||
|
||
Κριτικογραφία |
Μια φυγή προς τα εμπρός… [Κρυσταλία Πατούλη, Η έρευνα για την κρίση 2010 – 2014], tvxs.gr, 21.12.2014
Για τις ζωές των ανθρώπων [Ιακώβ Σιμπή, Η ζωή απ’ την αρχή], «Η Αυγή», 15.2.2011 Μεγάλη μαρτυρία για μια «μικρή» φυλακή, «Η Αυγή», 9.3.2010 Τις ιδέες τις δημιουργούν και τις εφαρμόζουν οι άνθρωποι [Έλενα Χουζούρη, Πατρίδα από βαμβάκι], «Η Αυγή», 9.2.2010 |
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γιούλη (Αγγελική) Χρονοπούλου
Λίγες στάσεις σε κεντρικούς σταθμούς (χωρίς συναισθήματα και χωρίς αριθμούς)
Η Γιούλη (Αγγελική) Χρονοπούλου υπηρετεί ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στο 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής (από το 2013 ήταν Σχολική Σύμβουλος φιλολόγων στη Δ΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας), ενώ έχει εργαστεί για πολλά χρόνια ως εκπαιδευτικός (τα περισσότερα στο Πειραματικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων, όπου εκπόνησε πλήθος δειγματικών διδασκαλιών και πολιτιστικών προγραμμάτων, καθοδήγησε ως μέντορας πρακτική άσκηση φοιτητών, ενώ υπήρξε και μέλος του ΕΠΕΣ).
Αποφοίτησε από το Νεοελληνικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπου εργάστηκε για ένα χρόνο ως επιστημονικός συνεργάτης, συμμετέχοντας στην έκδοση της αλληλογραφίας του Ψυχάρη με τον Εφταλιώτη. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (UCL, Μάστερ στις κλασικές σπουδές) και είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενο την αρχαία τραγωδία και επικοινωνία.
Το βιβλίο της «Ο δρων λόγος ? Ρητορική και Φιλοσοφία στον Σοφοκλή» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Νήσος». Έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα, καθώς και κριτικά σημειώματα τέχνης (κυρίως για γλυπτική σε καταλόγους εκθέσεων και για θέατρο σε εφημερίδες και περιοδικά). Γνωρίζει Αγγλικά, Γαλλικά και (λιγότερο) Ιταλικά, ενώ έχει επιμορφωθεί στη χρήση Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση (Α΄ και Β΄ επίπεδο ΤΠΕ). Έχει εργαστεί για 4 χρόνια στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, έχοντας λάβει ειδική επιμόρφωση, με κύριο αντικείμενο την παραγωγή εκπαιδευτικών ταινιών και την αξιοποίησή τους στη σχολική πράξη. Επίσης έχει επιμορφωθεί με μακρόπνοα σεμινάρια στην αναπτυξιακή εκπαίδευση, στη διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολείο, κ.ά. Έχει πραγματοποιήσει διδασκαλίες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα ΕΜΜΕ) στο μάθημα «Αρχαία Ρητορική», στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Χίου (στον κύκλο «Αρχαίο Δράμα»), καθώς και πολλά επιμορφωτικά και βιωματικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς. Υπήρξε επιμορφώτρια στα ΠΕΚ και εισηγήτρια σε συνέδρια και ημερίδες.
Βιβλία
. «Ο δρων λόγος» (εκδ. Νήσος 2011, σελ. 694)
. «Γιάννη Ψυχάρη και Αργύρη Εφταλιώτη Αλληλογραφία – 716 επιστολές 1890 ? 1923» (φιλολογική έκδοση με κριτικό υπόμνημα και πίνακες) Ομαδική εργασία υπό τηv εποπτεία του καθηγητή Ερατοσθένη Καψωμένου (Ιωάννινα 1988, σελ. 760)
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
. «Η αξιοποίηση των μνημείων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στη διδασκαλία της σχετικής ενότητας στην Ιστορία. Ο ρόλος τους στη διαχείριση της μνήμης» στο «Αναδεικνύοντας γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στη διδακτική και την τέχνη στο σύγχρονο σχολείο», εκδ. Ars Libri, 2019
. Η σχέση του Γληνού με τον Ψυχάρη μέσα από την περιπέτεια του γλωσσικού ζητήματος. Συγκλίσεις και αποκλίσεις στο Για το παρόν και το μέλλον του ελληνισμού. Μελέτες για τον Δημήτρη Γληνό, εκδ. Τόπος & Ίδρυμα Γληνού, 2019
. «Έντεχνες και άτεχνες πίστεις στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη – Η αποτυχία της πειθούς» στο Figura in Presentia – Αφιέρωμα στον καθηγητή Θανάση Νάκα, εκδ. Πατάκη 2018
. «Ταξιδεύοντας με τα κείμενα, τις λέξεις και τις εικόνες» στο «Διδάσκοντας και εμπνέοντας τους εφήβους», εκδ. Γρηγόρη 2018
. «Από την ειρηνική ζωή στα Σώκια της Σμύρνης στη μικρασιατική εκστρατεία και καταστροφή μέσα από τα ανέκδοτα απομνημονεύματα ενός Μικρασιάτη» στο «Ο μικρασιατικός ελληνισμός από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας», εκδ. Κοράλλι 2018
. «Βλέποντας τον Γληνό μέσα από τη ματιά του για τον Ψυχάρη» στο «Δημήτρης Γληνός, Αφιέρωμα», Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων 2016
. «Πληγωμένοι ήρωες: η απήχηση των αντιλήψεων της εποχής για την αρρώστια, τον πόνο και τη θεραπευτική στις τραγωδίες του Σοφοκλή» στο «Σοφοκλής ο μεγάλος κλασικός της τραγωδίας», εκδ. Κοράλλι 2016
. «Σόλων και Αλκαίος: Ποίηση και Πολιτική» στο «Η αρχαία ελληνική λυρική ποίηση και η διαχρονική της επίδραση», εκδ. Κοράλλι 2015
Άρθρα
. «Το θέμα του θανάτου στην Άλκηστη του Ευριπίδη και την Αντιγόνη του Σοφοκλή» (Φιλολογική της ΠΕΦ, τ. 63, 1998)
. «Η λειτουργία του όρκου στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη» (Φιλολογική, τ. 67, 1999)
. Ποίηση προς τιμήν των τυράννων ? Πίνδαρος ? Βακχυλίδης ? Ίβυκος (Φιλολογική, τ. 106, 2009)
. Ο χειρισμός του μύθου στο σατυρικό δράμα (Φιλολογική, τ. 126, 2014)
. «Λογοτεχνία και εικόνα: μια περιδιάβαση» (Ηώς του Κέντρου Έρευνας, Επιστήμης και Εκπαίδευσης, τ. 3, 2013)
. Ο άγνωστος πόλεμος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (Νέα Παιδεία, τ.150, 2014)
. «Η άδηλη σύγκρουση ατομικού & συλλογικού συμφέροντος στο σχολείο» (Νέα Παιδεία, τ.158, 2016)
. «Βλέποντας τον Γληνό μέσα από την ματιά του για τον Ψυχάρη» (Βιβλιοθήκη της ΠΕΦ, Δημήτρης Γληνός Αφιέρωμα, Αθήνα 2016)
. «Η αξιοποίηση της εικόνας στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» (Μέντορας, τ. 14, 2016)
. «Βάκχες: Μια απόπειρα ανασύστασης της αρχαίας όψεως και σκηνοθεσίας» (Φιλολογική, τ. 138, 2017)
. «Ανιχνεύοντας αυτοβιογραφικές πληροφορίες στην ποίηση του Αρχίλοχου» (Φιλολογική, τ. 143, 2018)
. «Η ρητορική του Αριστοτέλη και οι αντιλήψεις του για τον πολιτικό λόγο – Μια σύγκριση με το σήμερα» (ΟΥΤΟΠΙΑ, τ. 128, 2019)
.«Η εκδρομή – το προσκύνημα, Η Εκδρομή – το ποιητικό έργο, η «εκδρομή» – η εξορία. Η Βικτωρία του Τρίκερι με υλικό από το αρχείο του Λάμπη Χρονόπουλου» (Νέα Εποχή τ. 343, 2020)
Εκδόσεις τέχνης
. «Μάρκος Γεωργιλάκης Γλυπτική» Κείμενα: Γιούλη Χρονοπούλου (2012, σελ. 50)
. «Κάτια Βαρβάκη Εικόνες» Επιλογή ποιητικών αποσπασμάτων: Γιούλη Χρονοπούλου (2007, σελ. 35)
. «Αύγουστου Στρίντμπεργκ: Ο χορός του θανάτου» Διασκευή: Γιούλη Χρονοπούλου (Θέατρο Εκάτη, 2013)
. «Δημήτρης Καρούσης: Τραγούδια της καλντέρας και του Πιτθέα, ποιήματα» Πρόλογος: Γιούλη Χρονοπούλου (εκδ. Σκαραβαίος, 2016)
. «Ερρίκου Ίψεν: Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί» Εισαγωγή: Γιούλη Χρονοπούλου (Θέατρο Εκάτη, 2017-18)
. «Δημήτρης Καρούσης: «Ενδοσκοπικά των φωτοτρόπων, ποιήματα» Φιλολογικό Επίμετρο: Γιούλη Χρονοπούλου (εκδ. Σκαραβαίος, 2018)
Μεταφράσεις
. David Laibman «Αγορά και Σχεδιασμός: Η εξέλιξη των σοσιαλιστικών κοινωνικών δομών στην ιστορία και τη θεωρία» (περ. ΟΥΤΟΠΙΑ τ. 25, Μάιος – Ιούνιος 1997, σ. 131-156)
Συνέδρια
. «Μια ιδιαίτερη πτυχή του Κυπριακού Σεφέρη: η σχέση του ποιητή με τον Κύπριο ζωγράφο Αδαμάντιο Διαμαντή», 45ο Ετήσιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων: «Κύπρος: Ιστορία και Πολιτισμός», Αθήνα, Νοέμβριος 2018
. «Από τη σχολική δημιουργικότητα στην κοινωνική υπευθυνότητα» 36ο Επαρχιακό Μαθητικό Συνέδριο Λυκείων Λεμεσού υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου:»Δημιουργικότητα: δυνατότητες, δράσεις και προοπτικές στη σχολική μονάδα», Λεμεσός, Μάρτιος 2018)
. «Από την εικόνα στο λόγο. Εικαστικές αφορμές για δημιουργική γραφή στα φιλολογικά μαθήματα»(Επιστημονικό Συνέδριο Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού: «Η ζωή ως τέχνη ή η τέχνη της ζωής;», Ιανουάριος 2018)
. «Εκπαιδευτική Τηλεόραση: ένας αναστοχασμός» (ΕΑΠ, 2ο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικών Ταινιών Μικρού Μήκους στο πλαίσιο του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοιχτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Αθήνα, Νοέμβριος 2017
. «Η σχέση του Γληνού με τον Ψυχάρη μέσα από την περιπέτεια του γλωσσικού ζητήματος: Συγκλίσεις και αποκλίσεις», Επιστημονικό Συνέδριο «Δημήτρης Γληνός: η σκέψη, η δράση, οι χρήσεις», Διοργάνωση: Ίδρυμα Γληνού, Αθήνα, Μάιος 2017
. «Από την ειρηνική ζωή στα Σώκια της Σμύρνης στη μικρασιατική εκστρατεία και καταστροφή μέσα από τα ανέκδοτα απομνημονεύματα ενός Μικρασιάτη», Ετήσιο Συνέδριο ΠΕΦ με θέμα: «Ο Μικρασιατικός ελληνισμός από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας: Ιστορία και Πολιτισμός», Αθήνα, Νοέμβριος 2016 & Επιστημονική Ημερίδα Δήμου Χαλκιδαίων «Η διαχρονική πορεία του μικρασιατικού ελληνισμού», Νέα Αρτάκη, Μάιος 2017
. Η αξιοποίηση των Μνημείων του Β΄ παγκοσμίου πολέμου στη διδασκαλία της σχετικής ενότητας στην Ιστορία. Ο ρόλος τους στη διαχείριση της μνήμης», 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου «Αναδεικνύοντας γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στη διδακτική και την τέχνη στο σύγχρονο σχολείο», Σύρος, Ιούνιος 2016
. Η εικαστική δημιουργία ως μέσο διδασκαλίας της Ιστορίας -Η περίπτωση του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, 2ο Συνέδριο Νέου Παιδαγωγού, Αθήνα, Ίδρυμα Ευγενίδου, Απρίλιος 2016
. «Ταξιδεύοντας με τα κείμενα, τις λέξεις και τις εικόνες – Η Δημιουργική Γραφή στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και της Γλώσσας» Συνέδριο των εκπαιδευτηρίων Πολύτροπη Αρμονία με θέμα: «Διδάσκοντας και εμπνέοντας τους εφήβους για ένα αλλιώτικο σχολείο», Δελφοί, Μάρτιος 2016 & στο συλλογικό τόμο «Διδάσκοντας και εμπνέοντας τους εφήβους», 2018 επιμ. Γεωργιάδου Α., Μουντάνου Ρ., Εκδ. Γρηγόρη (ISBN:978-960-612-119-7)
. «Πληγωμένοι ήρωες: η απήχηση των αντιλήψεων της εποχής για την αρρώστια, τον πόνο και τη θεραπευτική στις τραγωδίες του Σοφοκλή», Ετήσιο Συνέδριο ΠΕΦ με θέμα «Σοφοκλής: ο μεγάλος κλασικός της τραγωδίας», Σέρρες, Νοέμβριος 2015 Πρακτικά Συνεδρίου ΠΕΦ Σεμινάριο 42 & Επιστημονική διημερίδα για τον Σοφοκλή, Καλαμάτα, Απρίλιος 2016
. «Πειραματισμοί στα Πειραματικά: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως βιωμένη εμπειρία», Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα την αξιολόγηση ΦΠΨ ΕΚΠΑ / ΣΥΝΘΕΣΗ, Νοέμβριος 2014
. «Σόλων και Αλκαίος: Ποίηση και Πολιτική» Ετήσιο Συνέδριο ΠΕΦ με θέμα «Η αρχαία λυρική ποίηση και η διαχρονική της επίδραση», Νοέμβριος 2014 Πρακτικά ΠΕΦ Σεμινάριο 41
Ημερίδες
.«Η επίδραση της ρητορικής στην προσωπικότητα των μαθητών», Ημερίδα «Ρητορική και βιωματική μάθηση στο σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο», Ευρωπαϊκό Πρότυπο, Φεβρουάριος 2020
. «Η διδασκαλία του Ολοκαυτώματος μέσα από τη Λογοτεχνία», Μουσείο Σχολικής Ζωής & Εκπαίδευσης, Ιανουάριος 2020
. «Η σημασία της ρητορικής στην αρχαία Ελλάδα», Διημερίδα «Ρητορική και δημοκρατική παιδεία: διδακτικές προτάσεις και εφαρμογές» από Γυμνάσιο Ευαγγελικής, Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση & Συντονιστές Φιλολόγων 4ου ΠΕΚΕΣ, Ευαγγελική Σχολή, Νοέμβριος 2019
. «Μ” αγνάντεμα ετράφηκα τέσσερα χρόνια: Η εξορία της Βικτωρίας Θεοδώρου στο Τρίκερι και η αποτύπωσή της στην «Εκδρομή» και τα «Στρατόπεδα γυναικών», Ημερίδα μνήμης για τη Βικτωρία Θεοδώρου, Κολυμπάρι Χανίων, Ιούλιος 2019
. «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ: Αλλάζοντας τα δεδομένα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση», Ημερίδα Σταδιοδρομίας από το 2ο ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου, Ρόδος, Μάιος 2019
. «Η προσωπική ιστορία συναντάει τη μεγάλη: ένας Έλληνας στο Γκέρλιτς», Ημερίδα για τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο από τον Όμιλο για την ιστορική εκπαίδευση στην Ελλάδα, Φεβρουάριος 2019
. «Αξιοποιώντας τη ζωγραφική των εκτοπισμένων στη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος» (Ίδρυμα της Βουλής, Θερινά σεμινάρια «Μιλάμε γι” αυτά που δεν μιλάμε», Ιούλιος 2017)
. «Διαχείριση σχολικής τάξης: δυσκολίες και δυνατότητες», Ημερίδα «Παιδαγωγικές πρακτικές και διδακτικές εφαρμογές στο ελκυστικό σχολείο. Εκπαιδευτικοί – Γονείς – Μαθητές», Σχολή Ξενοπούλου, Απρίλιος 2017
. «Η Ρητορική του Αριστοτέλη και οι αντιλήψεις του για τον πολιτικό λόγο. Μια σύγκριση με το σήμερα», Επιστημονική Ημερίδα Δήμου Χαλκιδαίων με θέμα «Αριστοτέλης: Κορυφαίος διδάσκαλος & στοχαστής», Χαλκίδα, Νοέμβριος 2016
. «Λόγος και εικόνα: Τα αντίθετα έλκονται. Η δημιουργική αξιοποίηση των εικαστικών τεχνών στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας», Ημερίδα «Η δημιουργική μάθηση μέσω των τεχνών», Σύνδεσμος & Σχ. Σύμβουλοι Φιλολόγων Κορινθίας Κόρινθος, Απρίλιος 2016
. «Ο πολιτικός λόγος στη Ρητορική του Αριστοτέλη και η αποτίμηση της διαχρονικότητάς του», Ημερίδα για τον Αριστοτέλη από το Εσπερινό Γυμνάσιο Μοσχάτου, Πολιτιστικό Κέντρο Μοσχάτου, Μάρτιος 2016
. «Πορείες ανθρώπων – ιστορίες τόπων: Τα ανέκδοτα απομνημονεύματα ενός Μικρασιάτη», Ημερίδα «Λογοτεχνικός χάρτης: Μικρασία», Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης, Οκτώβριος 2015 Μικρασία
. «Η δημιουργική συνομιλία με τις εικαστικές τέχνες στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» Διημερίδα εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα-Λιναρδάτου «Αναζητώντας δρόμους δημιουργικής διδασκαλίας της επιστήμης, της γλώσσας και της τέχνης στο σημερινό σχολείο», Αθήνα, Φεβρουάριος 2015
. «Βλέποντας τον Γληνό μέσα από τη ματιά του για τον Ψυχάρη», Διημερίδα της ΠΕΦ για τον Δημήτρη Γληνό, Αθήνα, Οκτώβριος 2014
. «Ο Τσέχωφ στην ελληνική εκπαίδευση μέσα από μια ταινία» Ημερίδα για την επέτειο των 150 χρόνων από τη γέννηση του Τσέχωφ, Ρωσικό Πολιτιστικό και Επιστημονικό Κέντρο, Αθήνα, Μάρτιος 2010
. «Αισχύλου Ευμενίδες: Η άρνηση της βίας ? Η αξιοποίηση των παραγωγών της Εκπαιδευτικής τηλεόρασης στο σχολείο (εισήγηση ? βιωματικό εργαστήριο) Διεθνές Συμπόσιο «Αρχαίο Δράμα: Σύγχρονες προσεγγίσεις και εκπαίδευση» Αθήνα, Μάρτιος 2010
. «Εκπαιδευτική Τηλεόραση και σχολική πράξη ? «Ευμενίδες: Η άρνηση της βίας»: μια αφορμή» (εισήγηση ? βιωματικό Εργαστήριο) 8ο Σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας, Θεσσαλονίκη, Φεβρουάριος 2010
. «Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής ταινίας στην τάξη ? Εφαρμογές» Ημερίδα ΔΔΕ Ν. Ηλείας, Πύργος, Δεκέμβριος 2009
Παρουσιάσεις βιβλίων
. Γιώργου Αράπογλου «Reunion» (Μυθιστόρημα), εκδ. Ownbook, 2016
. Δημήτρη Καρούση «Τραγούδια της καλντέρας και του Πιτθέα» (Ποίηση), εκδ. Σκαραβαίος, 2016
. Κατερίνας Καλφοπούλου «Ο Γιάννης που αγάπησα. Ιστορίες ανατροπής στην τάξη των Μαθηματικών»(εκπαιδευτικό), εκδ. Τραυλός, 2017
. Άγγελος Χαριάτης: «Η πόλη των γενναίων» (Μυθιστόρημα), εκδ. Μιχάλης Σιδέρης, 2017
. Μιχαήλ Μιχαλιός: «Απάγκιο» (Νουβέλα), εκδ. Libron, 2017
. Αγάθη Γεωργιάδου, Γιώργος Μπίκος (επιμ.): «Διδακτική της Λογοτεχνίας» (εκπαιδευτικό), εκδ. Γρηγόρη 2017
. Ελένη Σακελλαρίου – Παραδέλη: «Το πιροσκί» (μυθιστόρημα), εκδ. Κέδρος 2018
. Γεωργία Καλαμποκά: «Εμένα μου το “παν τα πουλιά» (μυθ-ιστορία), εκδ. Εντύποις 2018
. Δημήτρης Καρούσης: «Ενδοσκοπικά των φωτοτρόπων» (ποίηση), εκδ. Σκαραβαίος, 2018
. Μιχάλης Κατσιμπάρδης: «Στα μούτρα σου!» (μυθιστόρημα), εκδ. Άνεμος εκδοτική, 2019
. Μιχαήλ Μιχαλιός: «Υπόγειες ζωές» (νουβέλα), εκδ. Libron, 2019
. Χρήστος Γιαπιτζάκης: «Ένας ευτυχισμένος Έλληνας – η ζωή και το έργο του Επίκουρου» (θεατρικό, φιλοσοφικός διάλογος), εκδ. 24 γράμματα, 2019
. Έύα Κασιάρου: «Το ξεχασμένο κλειδί» (παιδική λογοτεχνία), εκδ. Κόκκινη κλωστή δεμένη, 2017
. Κώστας Στοφόρος: «Η σπηλιά του δράκου» (εφηβικό μυθιστόρημα), εκδ. Κέδρος, 2019
Βιβλιοκριτικές
. Μιχαήλ Μιχαλιός: «Το απάγκιο» (νουβέλα)
. Άγγελος Χαριάτης: «Η πόλη των γενναίων (.Brave city)» (μυθιστόρημα)
. Γιώργος Αράπογλου: «Reunion» (μυθιστόρημα)
. Άννα Σιγανού: «Με γέννησες γύφτο, δεν με γεννούσες μόνο Αλβανό;» (διηγήματα)
. Κατερίνα Καλφοπούλου: «Ο Γιάννης που αγάπησα. Ιστορίες ανατροπής στην τάξη των Μαθηματικών» (εκπαιδευτικό)
. Αγάθη Γεωργιάδου & Γιώργος Μπίκος (επιμ.): «Διδακτική της Λογοτεχνίας» (εκπαιδευτικό)
. Ελένη Σακελλαρίου – Παραδέλη: «Το πιροσκί» (μυθιστόρημα)
. Ελένη Γούλα: «Όταν περάσει η εποχή των ταξιδιών … και έρθει ο καιρός των δέντρων» (διηγήματα)
. Μιχάλης Κατσιμπάρδης: «Δυο χειμώνες κι ούτε ένα καλοκαίρι» (Αληθινή ιστορία, Ιστορία – Λογοτεχνία)
. Γεωργία Καλαμποκά: «Εμένα μου το “παν τα πουλιά» (μυθ-ιστορία)
. Μιχάλης Κατσιμπάρδης: «Στα μούτρα σου!» (μυθιστόρημα)
. Μιχαήλ Μιχαλιός: «Υπόγειες ζωές» (νουβέλα)
. Χρήστος Γιαπιτζάκης: «Ένας ευτυχισμένος Έλληνας – η ζωή και το έργο του Επίκουρου» (θεατρικό, φιλοσοφικός διάλογος)
. «Δύο λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά και εφήβους με αναφορές στο Ολοκαύτωμα»
Θεατρικές κριτικές
. «Βρυκόλακες» (Ερρίκου Ίψεν) 2014
. «Ο χορός του θανάτου» (Αύγουστου Στίντμπεργκ)
. «Δανειστές» (Αύγουστου Στίντμπεργκ), εφημ «Παρατηρητής» (2012)
. «Τα μαύρα τακούνια» (Γιώργος Χρονάς), περ. «Νουμάς» (2012)
. «Το γράμμα μιας άγνωστης» (Στέφαν Τσβάιχ), περ. «Νουμάς» (2011)
. «Τα στηρίγματα της κοινωνίας» (Ερρίκος Ίψεν), εφημ. «Φιλολογική Βραδυνή», 2017
Κινηματογραφικές κριτικές
. «Αν όχι εμείς, ποιοι;» για την ταινία της Νικολέττας Παπαθανασίου «Αν όχι εμείς ποιοι;», περ. «Προσεχώς» Κινηματογραφικής Λέσχης Ηλιούπολης, τ. 29
Εκπαιδευτικές ταινίες
.
Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής
2) https://blogs.sch.gr/4pekesat/2020/02/17/egcheiridio-proforiki-istoria-kai-scholiko-programma
5) https://www.protoporia.gr/suggrafeas-berbeniwth-tasoyla-908555
7) http://users.sch.gr/achrono/wordpress/?page_id=72.
4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής
@4pekesat
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΡΒΑΝΤΑ
@aarvanta
Διάβασε το Εγχειρίδιο