Το βιβλίο απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ιστορικών τμημάτων καθώς και άλλων ανθρωπιστικών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών που επιθυμούν να κατανοήσουν σε βάθος πώς γράφεται μια ιστορική μελέτη, πώς χειρίζεται ο ιστορικός τις πηγές του και ποια είναι τα μεθοδολογικά εργαλεία της επιστήμης του. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από αναγνώστες που ενδιαφέρονται για την επιστημονικότητα αλλά και τη χρήση της ιστορίας. Ειδικότερα το βιβλίο αυτό παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο: • τι είναι ιστορία και ποιο είναι το έργο του ιστορικού • τη σταδιακή εξέλιξη της ιστορικής επιστήμης στην πορεία του χρόνου • τις πηγές του παρελθόντος και τη θέση της ιστορίας ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν • τη θεωρία, τις μεθόδους, τα εργαλεία και τα βασικά στοιχεία της συγγραφής μιας ιστορικής μελέτης…
Συγγραφέας: Ελπίδα Βόγλη
Έκδοση ebook: ΣΕΑΒ, ΚΑΛΛΙΠΟΣ (πηγή)
Έτος έκδοσης: 2015
ISBN: 978-960-603-292-9
Μέγεθος: σελ. 297 / 4 Mb
Μορφή: Pdf Online, ePub
<ahref="https://www.ebooks4greeks.gr/ti-prepei-na-gnwrizei-o-istorikos-gia-thn-episthmh-kai-to-epaggelma-tou"
target="_blank"><i>Τι πρέπει να γνωρίζει ο ιστορικός για την
επιστήμη και το επάγγελμά του; - Ελπίδα Βόγλη</i></a>//v.calameo.com/?bkcode=003094022675aab2ed477&mode=viewer&view=book&showsharemenu=false>
eBooks4Greeks.gr
Κατηγορία: ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΒΙΒΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ / ΙΣΤΟΡΙΚΑ
Tags: EPUB, PDF, ΕΛΠΙΔΑ ΒΟΓΛΗ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΚΑΛΛΙΠΟΣ, ΣΕΑΒ
Η Ελεύθερη Ψηφιακή Βιβλιοθήκη eBooks4Greeks.gr είναι
ένας τόπος ανοιχτής πρόσβασης που απ’ το 2010 προσφέρει
ελληνικά δωρεάν βιβλία σε ψηφιακή μορφή (free ebooks).
- https://www.ebooks4greeks.gr/ti-prepei-na-gnwrizei-o-istorikos-gia-thn-episthmh-kai-to-epaggelma-tou
- https://v.calameo.com/?bkcode=003094022675aab2ed477&mode=viewer&view=book&showsharemenu=false
- https://en.calameo.com
- https://repository.kallipos.gr
- https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/3821/2/15176_Vogli_Elpida.pdf
Πληροφορίες Τίτλου | |
Τίτλος: | Τι πρέπει να γνωρίζει ο ιστορικός για την επιστήμη και το επάγγελμά του; |
Υπότιτλος: | ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ |
Συγγραφείς: | Βόγλη, Ελπίδα |
Κριτικός Αναγνώστης: | Σακκάς, Ιωάννης |
Σχολές/Τμήματα: | ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ |
Θέμα: | |
Λέξεις-κλειδιά: |
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ |
Περιγραφή | |
Περίληψη: |
Το βιβλίο απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ιστορικών τμημάτων καθώς και άλλων ανθρωπιστικών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών που επιθυμούν να κατανοήσουν σε βάθος πώς γράφεται μια ιστορική μελέτη, πώς χειρίζεται ο ιστορικός τις πηγές του και ποια είναι τα μεθοδολογικά εργαλεία της επιστήμης του. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από αναγνώστες που ενδιαφέρονται για την επιστημονικότητα αλλά και τη χρήση της ιστορίας. Ειδικότερα το βιβλίο αυτό παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο:
• τι είναι ιστορία και ποιο είναι το έργο του ιστορικού • τη σταδιακή εξέλιξη της ιστορικής επιστήμης στην πορεία του χρόνου • τις πηγές του παρελθόντος και τη θέση της ιστορίας ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν • τη θεωρία, τις μεθόδους, τα εργαλεία και τα βασικά στοιχεία της συγγραφής μιας ιστορικής μελέτης Για την επίτευξη αυτών των στόχων το προτεινόμενο εγχειρίδιο • σχεδιάζεται με βάση τα ερωτήματα που θέτουν οι φοιτητές κατά την πρώτη συνάντησή τους με την ιστορική επιστήμη και ξεκινά από προβληματισμούς, όπως: ότι η ιστορία δεν έχει χρέος να αναπαριστά ό,τι ακριβώς συνέβη σε μία δεδομένη χρονική στιγμή, ότι τα ιστορικά γεγονότα δεν υπάρχουν πριν τα αναδείξουν οι ιστορικοί, ότι η ιστορία δεν «γράφεται από τους νικητές» αλλά ούτε επαναλαμβάνεται. • έχει τη μορφή ανάλυσης ενός σύγχρονου πανεπιστημιακού μαθήματος: απαρτίζεται από κεφάλαια που αντιστοιχούν σε παραδόσεις, περιλαμβάνουν μαθησιακούς στόχους, ασκήσεις και προτεινόμενη βιβλιογραφία για περαιτέρω μελέτη • κάθε κεφάλαιο εμπλουτίζεται με παραδείγματα που βοηθούν στην κατανόηση δυσνόητων θεωρητικών ζητημάτων και τα οποία αντλούνται από τη σύγχρονη πραγματικότητα, ή ακόμη και από το σύγχρονο κινηματογράφο (π.χ. για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι ιστορίες των ατόμων/ηρώων συναντώνται, συναρθρώνονται και αλληλοεπηρεάζονται αλλά υπερκαθορίζονται από εθνικές ή και παγκόσμιες ιστορικές εξελίξεις μιας περιόδου). |
Ημερομηνία Δημιουργίας: | 2015 |
Πληροφορίες Τεκμηρίου | |
Είδος Τεκμηρίου: | Σύγγραμμα |
URI: | http://hdl.handle.net/11419/3821 |
ISBN: | 978-960-603-292-9 |
ID Ευδόξου: | 320284 |
Βιβλιογραφική Αναφορά: | Βόγλη, Ε., 2015. Τι πρέπει να γνωρίζει ο ιστορικός για την επιστήμη και το επάγγελμά του;. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3821 |
Γλώσσα: | Ελληνικά |
Αποτελείται από: | 1. Τι είναι (ή τι δεν είναι η ιστορία) 2. Οι πηγές και τα «εργαλεία» του ιστορικού 3. Το παρελθόν είναι μια «άγνωστη χώρα» 4. Πώς γράφεται η ιστορία; Η έρευνα, το αντικείμενο και η θεωρία της ιστορικής επιστήμης 5. … και για την εξέλιξη της ιστορίας: Μια ιστορία της ιστορίας από τον Ηρόδοτο στο Διαφωτισμό 6. Γιατί θα πρέπει να γνωρίζει ο σημερινός ιστορικός τις θεωρίες του Λέοπολντ φον Ράνκε ή τις ιδέες του Μάρξ; 7. Είναι πράγματι τόσο σημαντική η ιστορία της σχολής των Annales; 8. Η ιστορία και οι άλλες επιστήμες της κοινωνίας και του ανθρώπου 9. Η κοινωνική, η πολιτική, η οικονομική και οι άλλες ιστορίες 10. Μπορεί η ιστορία να συγκρίνει, να προβλέψει … και γιατί χρειαζόμαστε την ιστορία; 11. Για ποια αντικειμενικότητα; Η δυτικοποίηση, η εθνικοποίηση ή η ιδεολογικοποίηση της ιστορίας 12. Η ιστορική επιστήμη στην Ελλάδα |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα ![]() |
Σχετικά Μαθήματα: |
ΘΕΩΡΙΑ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ [ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑΣ]
|
Γλωσσική Επιμέλεια: | Τρομάρα, Σοφία |
Τύπος έκδοσης: | Εκδόσεις Κάλλιπος |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ανθρωπιστικές και Νομικές Επιστήμες, Επιστήμες Τεχνών και Γραμμάτων |
Ελπίδα Βόγλη

Η Ελπίδα Βόγλη του Κωνσταντίνου και της Ελευθερίας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Πτυχίο, 1994), συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία στο ίδιο Πανεπιστήμιο (Τομέας Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας και Λαογραφίας, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα, 1998) και το 2003 αναγορεύτηκε διδάκτορας. Από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004 δίδαξε (με βάση το Π.Δ. 407/80 στα Τμήματα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του ΑΠΘ και Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) τα μαθήματα: «Νεότερη και Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία» και «Ευρωπαϊκή Ιστορία (18ος -20ός αι.)». Από το 2005 διδάσκει τη θεματική ενότητα «Ελληνική Ιστορία» (Αρχαία, Βυζαντινή, Νεότερη και Σύγχρονη) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) ως μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) στον Κύκλο Σπουδών «Ελληνικός Πολιτισμός». Το 2008 διορίστηκε Λέκτορας Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του ΔΠΘ και από τον Αύγουστο του 2013 υπηρετεί στο ίδιο Τμήμα στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας. Έχει διδάξει στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) της Νομικής Σχολής του ΔΠΘ και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Καβάλας «Σπουδές Νοτιανατολικής Ευρώπης» και έχει προσκληθεί ως ομιλήτρια σε άλλα ΠΜΣ (Πανεπιστήμιο Μακεδονία και Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων). Συμμετέχει επίσης στο πρόγραμμα διά βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου «Η Ελλάδα στη νεότερη και σύγχρονη εποχή: Πολιτικές –κοινωνικές-οικονομικές προσεγγίσεις» (διδακτική ενότητα «1821: Η γέννηση ενός έθνους κράτους»). Παρακολουθεί την εκπόνηση προπτυχιακών εργασιών και μεταπτυχιακών και διδακτορικών μελετών στο ΤΙΕ και υπήρξε μέλος τριμελών και επταμελών συμβουλευτικών επιτροπών για την εξέταση υποψήφιων μεταπτυχιακών ερευνητών και διδακτόρων στο ΔΠΘ και άλλα ελληνικά πανεπιστήμια. Εξέδωσε το πρώτο βιβλίο της το 2005 με τίτλο Έργα και Ημέραι ελληνικών οικογενειών, 1750-1940 (Αθήνα: ΕΛΙΑ). Το 2007 δημοσιεύθηκε το βιβλίο της ‘Έλληνες το γένος’: Η ταυτότητα και η ιθαγένεια στο εθνικό κράτος των Ελλήνων, 1821-1844 (Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης) και το 2010 το βιβλίο της ‘Γνήσιον Μεταξά’: Η ανάπτυξη μιας οικογενειακής επιχείρησης (Αθήνα: εκδόσεις Λιβάνη). Το 2011 επιμελήθηκε και έγραψε μαζί με τον Αναπληρωτή Καθηγητή του ΑΠΘ Φιλήμονα Παιονίδη την εισαγωγή του βιβλίου Αναστάσιος Πολυζωίδης. Κείμενα για τη δημοκρατία, 1824-1825 (Αθήνα: εκδόσεις Οκτώ). Το 2015 δημοσίευσε στο διαδίκτυο το ηλεκτρονικό της βιβλίο Τι πρέπει να γνωρίζει ο ιστορικός για την επιστήμη και το επάγγελμά του (βλ. repository.kallipos.gr). Στο μεταξύ μετέφρασε από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα τα βιβλία του James Joll (με τίτλο Η Ευρώπη, 1870-1970, Θεσσαλονίκη: εκδόσεις Βάνιας, 2006) και του Χάρη Μυλωνά (με τίτλο Οικοδομώντας το έθνος: Ομοεθνείς, πρόσφυγες, μειονότητες, Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο -υπό έκδοση 2016). Παράλληλα συμμετείχε σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα, την Ευρώπη, τον Καναδά και την Αυστραλία, εξέδωσε άρθρα και μελέτες της σε πρακτικά συνεδρίων, συλλογικούς τόμους και ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ελληνική πολιτική, κοινωνική και οικονομική ιστορία, και ειδικότερα στα ζητήματα του εθνικισμού, της ταυτότητας, της ιθαγένειας και της διασποράς.
Μαθήματα:
Εξάμηνο: 1ο
Εξάμηνο: Εαρινό
Εξάμηνο: Εαρινό